Ugeavisen er blevet vigtigere som reklamesøjle
En tredjedel af landets husstande får ikke kædens markedsføring ind ad døren. Men mange af dem modtager stadig den lokale ugeavis.
Ifølge ejer af MedieXpert, Tony Jepsen, der blandt andet rådgiver dagligvarehandlen om markedsføring, er kædens markedsføring stadig den stærkeste - når den altså når ud til kunden.
- Men flere og flere siger nej tak til reklamer - ikke mindst i de store byer - og så er ugeavisen et godt alternativ. Men det kan være dyrt at markedsføre sig, derfor skal en butiksejer undersøge, hvor mange der modtager reklamer og uge-aviser i butikkens nærområde, inden han overvejer, om han vil supplere kædens markedsføring med lokale annoncer. Behovet er selvfølgelig størst, når der er konkurrerende dagligvarebutikker i området, siger Tony Jepsen, der i mange år har arbejdet med markedsføring i Dansk Supermarked og andre detailkæder.
Læs mere i Dansk Handelsblad.